Jakie wybrać programy partnerskie? 11 sposobów promowania linków afiliacyjnych i zarabiania na blogu

Programy partnerskie to jeden z najlepszych sposobów, w jaki blogerzy mogą przekształcić swoje treści w źródło pasywnego dochodu. A dołączając do wysoko płatnego programu partnerskiego i maksymalizując skuteczność swoich linków afiliacyjnych, będziesz generować większe przychody z każdego kliknięcia.

Jak więc wejść w świat marketingu afiliacyjnego, założyć udanego bloga i korzystać z linków afiliacyjnych, aby generować stały dochód?

W tym przewodniku dowiesz się, jak zdobywać linki afiliacyjne, stosować najlepsze taktyki promowania linków i zwiększania ruchu w witrynie oraz zostać odnoszącym sukcesy blogerem marketingu afiliacyjnego.

Zacznijmy.

Treści wpisu

Czym są Programy partnerskie – linki afiliacyjne?

Programy partnerskie czyli linki afiliacyjne to ekskluzywne adresy URL używane do śledzenia ruchu wysyłanego z twojej witryny do witryny reklamodawcy. Każdy marketingowiec stowarzyszony ma własne, zindywidualizowane adresy URL, które zawierają określone identyfikatory, takie jak losowe serie cyfr i liter, nazwa użytkownika lub inne sposoby identyfikacji.

 

programy partnerskie

Kiedy odwiedzający witrynę kliknie na twoje linki partnerskie, do programu partnerskiego wysyłany jest zapis w celu śledzenia Twoich wskaźników, takich jak kliknięcia, sprzedaż i prowizje. Zazwyczaj zarobisz prowizję tylko wtedy, gdy odwiedzający dokona zakupu, ale możesz również otrzymać zapłatę za potencjalną sprzedaż.

Oprócz indywidualnego identyfikatora w adresie URL programy partnerskie wykorzystują również pliki cookie do śledzenia aktywności. Kiedy czytelnik kliknie na twoje programy partnerskie, na jego komputerze umieszczany jest mały plik zwany plikiem cookie. Ten plik cookie następnie rejestruje działania użytkownika i kredytuje twoje konto partnerskie sprzedażą, jeśli produkt zostanie zakupiony w okresie trwania pliku cookie (zwykle 30-90 dni).

Jak uzyskać linki afiliacyjne?

Zanim nauczysz się promować linki partnerskie, musisz najpierw dołączyć do programu partnerskiego.

1. Dołącz do sieci afiliacyjnej i programów afiliacyjnych.

Istnieje wiele programów partnerskich dostępnych dla wydawców i właścicieli witryn. Przeprowadź badania i zobacz, które programy są zgodne z Twoimi celami marketingowymi, tematami treści i zainteresowaniami. Kilka z najlepszych programy partnerskie to:

AdKompan (adkompan.com)

AdKompan jest nsiecią stworzoną przez agencję reklamową Kompan. Dostępne modele rozliczeń to CPC, CPA, CPS oraz połączenie tych modeli. Minimalna kwota wypłaty dla wydawców to 50 zł. Sieć posiada w swojej ofercie programy partnerskie z różnych branż.

Admitad (admitad.com)

Admitad jest międzynarodową siecią afiliacyjną, która powstała w 2009 roku. Obecnie współpracuje z ponad 600 000 wydawców, a także z ponad 1500 reklamodawców z całego świata. W Polsce reprezentuje 230 reklamodawców w branżach: sklepy internetowe, serwisy turystyczne, finanse, gry i aplikacje, serwisy online. Warto zwrócić również uwagę na narzędzia reklamowe oferowane przez admitad.

Ads4Books (ads4books.com)

Ads4Books jest siecią działającą od 2012 roku dedykowaną branży księgarskiej. Reklamodawcy, z jakimi współpracują to sklepy internetowe oferujące książki, audiobooki i ebooki. Sieć płaci prowizję od dokonanego zakupu.

Adtraction (adtraction.pl)

Adtraction jest szwedzką siecią afiliacyjną, prowadzącą swoje działania w Polsce, Skandynawii, Hiszpanii, Holandii, Belgii, Czechach i Niemczech. W katalogu posiada bardzo dużo kampanii finansowych oraz ciekawe kampanie e-commerce.
Tracking kampanii w czasie rzeczywistym, wysokie prowizje, terminowe i automatyczne rozliczenia kampanii. Bardzo dobry support dla wydawców.

Affiliate44 (affiliate44.com)

Specjalizacja sieci to branża finansowa. Sam panel partnerski oparty jest o dobrze znany system Has Offers. Wśród reklamodawców sieci znajdziemy sporo firm pożyczkowych, również z ofertami na wyłączność dla Affiliate44.

Afill.me (afill.me)

Sieć afiliacyjna skupiająca się na sektorze finansowym, oferująca współpracę w modelach CPL, CPC i CPS. Wśród reklamodawców afill.me znajdziemy takie firmy jak AXA, mBank czy Prudential

Afilo (afilo.pl)

Sieć realizuje kampanie korzystając z wszystkich dostępnych narzędzi oraz mediów internetowych od 2007 roku. Sieć oferuje różne usługi dla swoich reklamodawców, takich jak witryny premium, Pay Per Play czy optymalizacja landing page’y. Afilo zarządza ponad 90 programami partnerskimi. Modele rozliczeń to PPC, PPl, PPS, PPP oraz modele hybrydowe.

All4affiliate (all4affiliate.pl)

Spółka istnieje od 2008 roku jako część grupy ClickAd Holding S.A. Oferuje kampanie z branż finansowych, sieci operatorów komórkowych czy sklepów odzieżowych. Kampanie rozliczane są w oparciu o model CPL, CPA, CPO lub CPS.

Awin (awin.com/pl)

Awin działa na rynku od 2000 roku, do niedawna jako zanox. Posiada swoje filie w 15 krajach na całym świecie. Posiada bazę 6000 reklamodawców. Wśród nich są znane marki odzieżowe, linie lotnicze, banki, sieci komórkowe, drogerie, sieci handlowe i inne. Sieć oferuje zaawansowane narzędzia umożliwiające śledzenie wyników swojej strony.

Bankier.pl (systempartnerski.pl)

System funkcjonuje na rynku od ponad 10 lat i w swojej ofercie posiada 200 kampanii reklamowych z działów finansowych od około 100 znanych na rynku reklamodawców. Liczba wydawców oscyluje w granicach 21 000. Dostępne metody rozliczania to CPL, CPS, CPC oraz CPA.

CJ Affiliate by Conversant (cj.com)

Sieć CJ powstała w 1998 roku. Współpracuje z reklamodawcami popularnych marek z całego świata z branży turystycznej, handlu detalicznego, finansów, technologii oraz innych. Mimo, że jest to sieć o zasięgu globalnym, posiada także oddział w Polsce. Wypłaty prowizji realizowane są m.in. w walutach PLN, Kč, Euro i USD. Sieć może pochwalić się takimi reklamodawcami jak AVG, Motorola, Zappos, Samsung czy TripAdvisor i oferuje polskie wsparcie techniczne.

Comperialead (comperialead.pl)

Comperialead posiada w swoim programie 3000 wydawców i skupia się na sektorze finansowym i obszarach takich jak ubezpieczenia, pożyczki, kantory, forex, banki i leasingi. Sieć działa od 2008 roku. Przejrzysty panel administracyjny zawiera rozbudowane statystyki. Prowizje oparte są na modelu CPL oraz CPS. Wypłaty realizowane są od kwoty 50 zł.

Convertiser (convertiser.com/pl)

Convertiser powstał w 2015 roku w Polsce. Produkty, które promuje to elektronika, moda, sklepy spożywcze czy finanse. Prowizja naliczana jest, gdy użytkownik odwiedzi stronę reklamodawcy i wykona pożądaną akcję (np. dokona zakupu, wypełni formularz kontaktowy). Sieć posiada 70 aktywnych kampanii z branży modowej, elektronicznej i pożyczkowej.

DoAffiliate (doaffiliate.net)

DoAffiliate to sieć działająca dosyć długo na polskim rynku, skupiająca się ściśle na branży finansowej. Swoim partnerom oferuje takie modele współpracy jak CPA, CPC, CPL, CPM, CPS czy CR.

Globaliate (globaliate.com)

Polska sieć afiliacyjna działająca w sektorze finansowym. Dostępne modele rozliczeniowe to CPC, CPL oraz CPS. Sieć oferuje intuicyjny panel zarządzania oraz wysokie prowizje.

Inis.pl (inis.pl)

Spółka działa od 2010 roku i jest częścią grupy kapitałowej SARE S.A., która od 11 lat jest jednym z liderów branży e-mail marketingu w Polsce. Inis oferuje programy związane między innymi z bankowością, hotelarstwem i branżą odzieżową.

Lead.Network (lead.network)

Sieć afiliacyjna istnieje od 2013 roku. Lead Network zaczynała jako niewielka sieć skupiająca się na programach związanych z Premium SMS. Obecnie rozwinęła się do pełnoprawnej sieci afiliacyjnej oferując swoje usługi wydawcom i reklamodawcom ze wszystkich branż.

Money2Money (money2money.com.pl)

Należąca do Grupy Wirtualna Polska sieć, która promuje sprzedaż kont osobistych, kredytów gotówkowych, lokat, ubezpieczeń, a także takich produktów jak pakiety telewizyjne, internetowe i oferty energetyczne. Działa na rynku od 2004 roku. Sieć posiada obecnie około 140 reklamodawców, głównie z branży finansowej. Minimalna kwota wypłaty to 100 zł.

MyLead (mylead.global)

MyLead to sieć afiliacyjna działająca od 2014 roku. Wyróżnia się ona ogromną ofertą – na MyLead znajduje się ponad 1700 programów partnerskich podzielonych na aż 35 kategorii. Na chwilę obecną znajduje się tam ponad 100 tysięcy użytkowników, a za swoje innowacyjne podejście do zarabiania przez Internet sieć ta zajmuje 1 miejsce w naszym rankingu na affmarketing.pl.

Sieć wyróżnia się też unikatowym systemem szkolenia, w skład którego wchodzi:

  • pomoc mentorów – nauczyciele zarabiania za darmo pomagają wygenerować zysk bez wychodzenia z domu,
  • szkolenie wstępne – każdy użytkownik po założeniu konta dostaje dostęp do bezpłatnego kursu,
  • e-booki – MyLead rozdaje za darmo wielostronicowe poradniki z gotowymi pomysłami na zarabianie, które pisane są specjalnie dla naszych wydawców.

NetSalesMedia (netsalesmedia.pl)

NetSalesMedia to sieć afiliacyjna realizująca kampanie w oparciu o customer journey i cross-device tracking, należąca do nagradzanej agencji digital marketingowej Cube Group. Wyróżniki? Unikalne rozwiązania analityczno-technologiczne wspierające efekty reklamodawców i wydawców.
NetSalesMedia powstała w 2018 roku w ramach integracji topowych i nagradzanych sieci NetSales oraz SalesMedia. Dziś łączy ponad 20 tysięcy wydawców oraz 200 reklamodawców.

Novem (novem.pl)

Sieć Novem jest częścią agencji reklamowej o tej samej nazwie. Założona została w 2006 roku i od tego czasu pozyskała wielu ważnych partnerów z branży finansowej, samochodowej czy e-commerce.

Optimise (optimise.pl)

Agencja istnieje do 1999 roku. Tworzy i rozwija autorskie rozwiązania technologiczne w obszarze performance marketingu. Sieć dysponuje bazą 800 światowych marek z dziedziny finansów, ubezpieczeń, mediów, telekomunikacji, handlu detalicznego i turystyki.

Perfomo.pl (perfomo.pl)

Perfomo działa od 2012 roku na rynku międzynarodowym. Sieć zajmuje się branżą finansową i zakupową. Promuje kredyty, pożyczki, ubezpieczenia, konta bankowe, karty kredytowe, a także e-sklepy. Reklamodawcy mają dostęp do bazy 1000 wydawców. Metody rozliczania działają w oparciu o CPL oraz CPS. Dobry program aby uzupełnić programy partnerskie

Solutions4Ad (solutions4ad.com)

Sieć afiliacyjna skupiająca się głównie na programach z branży finansowej (kredyty, pożyczki, ubezpieczenia) oraz branży gier online. Oferuje około 80 programy partnerskie rozliczanych najczęściej w modelu CPS oraz CPL. S4Ad to polska sieć z siedzibą w Szczecinie.

System3 (system3.pl)

Początki sieci sięgają 2008 roku. Sieć inspiruje się rozwiązaniami z zagranicy, chcąc wdrożyć je na polski rynek z sukcesem. Klienci sieci to banki, dostawcy energii, ubezpieczenia i sklepy odzieżowe. Wypłaty realizowane są od 300 zł. Należy do grupy reklamowej K2.

TradeDoubler (tradedoubler.com)

Istniejąca od 1999 roku sieć posiada swoje oddziały w 10 krajach. TradeDoubler może pochwalić się liczbą 2000 marek, z którymi współpracuje. Jest to jedna z największych sieci na rynku, posiadająca dużą bazę wydawców, również w Polsce.

TradeTracker (tradetracker.com/pl)

Sieć z siedzibą w Holandii posiadająca filie w 7 krajach europejskich: Holandii, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Belgii, Finlandii, na Węgrzech i w Polsce. Działa w 19 krajach na całym świecie. Prowadzi kampanie różnych sektorów, takich jak usługi, podróże, telekomunikacja, zakupy, finanse oraz wiele innych. Sieć posiada około 6000 programów. TradeTracker umożliwia wypłacenie prowizji już w ciągu 72 godzin od akceptacji przez reklamodawcę.

Velgid (velgid.com)

Velgid posiada w swojej ofercie ponad 100 różnych programów partnerskich, zaczynając od sklepów internetowych, a kończąc na ofertach finansowych. Sieć umożliwia szybką integrację z popularnymi systemami sklepowymi. Większość programów rozliczana jest w modelu CPS, znajdziemy jednak również stawki CPL i CPC.

WebePartners (webepartners.pl)

WebePartners to sieć afiliacyjna dedykowana e-commerce. Spółka istnieje od 2009 roku. Sieć oferuje 550 programów partnerskich znanych marek, w tym wielu branż oferujących niszowe produkty. Sieć skupia kilkanaście tysięcy wydawców. Dostępne metody rozliczeń to CPS, CPL oraz CPC. Wypłata zarobionej kwoty realizowana jest od 100 zł.

 

Szukając  najlepszych programów partnerskich , spójrz na dostępnych sprzedawców, stawki prowizji, a także zasady składania wniosków. Niektóre programy afiliacyjne wymagają od kandydatów spełnienia określonych ograniczeń, aby kwalifikować się jako sprzedawca afiliacyjny. Jeśli dopiero zaczynasz, polecam dołączyć do webePartners (dodałem oczywiście swój link jeśli to ci nie przeszkadza 🙂

2. Zaloguj się do swojego panelu partnerskiego i zlokalizuj linki.

Po zatwierdzeniu zaloguj się do swojego programu partnerskiego, aby znaleźć swoje linki partnerskie.

Korzystając z tego panelu, możesz wybrać, które z linków tekstowych lub banerów reklamodawcy chcesz promować w swojej witrynie. Po wybraniu linku tekstowego, twoje ekskluzywne programy partnerskie zostaną automatycznie wygenerowane, abyś mógł promować za pomocą osadzonego kodu HTML lub samego linku.

3. Skopiuj i wklej kod HTML lub bezpośredni link do treści.

Po znalezieniu odpowiedniego reklamodawcy i wybraniu typu linku afiliacyjnego musisz skopiować kod HTML lub link bezpośredni. Następnie wklej ten kod i/lub link do treści swojego bloga lub witryny internetowej.

Możesz także użyć wtyczki WordPress, takiej jak  ThirstyAffiliates,  aby ukryć programy partnerskie i sprawić, by wyglądały ładniej w twojej witrynie. Na przykład coś takiego jak www.pasturczak.pl/go/wpengine wygląda lepiej niż losowy ciąg cyfr i liter.

Kolejnym świetnym narzędziem do śledzenia linków jest ClickMeter . Pomagają monitorować, śledzić i optymalizować wszystkie linki partnerskie w jednym miejscu. Mają również popularny program partnerski, który zapewnia 90% prowizji, gdy promujesz ich narzędzie do śledzenia linków.

4. Śledź sukces swoich linków afiliacyjnych w panelu.

Teraz, gdy twoje linki partnerskie są aktywne, wróć do pulpitu nawigacyjnego, aby śledzić ich sukces. Każda platforma jest nieco inna, ale za pomocą tego narzędzia będziesz mógł zobaczyć liczbę kliknięć, sprzedaż i prowizje.

Przejdźmy teraz do najlepszych sposobów wykorzystania linków afiliacyjnych do zarabiania pieniędzy online.

11 prostych sposobów na promowanie linków afiliacyjnych.

 

programy partnerskie

Po Google AdSense i jego alternatywach , raport  wykazał, że wydawcy twierdzą, że linki afiliacyjne generowały dla ich witryny większe przychody niż inne formy marketingu. Wynika to z możliwości promowania linków afiliacyjnych za pomocą różnych taktyk, platform, kampanii i form treści.

Aby odnieść sukces jako bloger afiliacyjny, zacznij od promowania swoich linków afiliacyjnych w tych 11 najlepszych miejscach.

Recenzje witryn afiliacyjnych. Programy partnerskie.

Tak jak badałeś programy marketingu afiliacyjnego, aby dołączyć, powinieneś dogłębnie zrozumieć promowane firmy oraz oferowane przez nie narzędzia i produkty.

Skorzystaj z tej okazji (i dołącz swoje programy partnerskie), aby napisać uczciwe recenzje na temat promowanych produktów. W pierwszej kolejności skoncentruj się na badaniu słów kluczowych i dołączaniu nagłówków, które najlepiej pasują do intencji osoby wyszukującej podczas wyszukiwania promowanego produktu.

W tych recenzjach podaj szczegółowe informacje na temat wszystkiego, co potencjalny klient powinien wiedzieć, takich jak:

  • Jak skonfigurować lub kupić produkt.
  • Najważniejsze plusy i minusy korzystania z produktu.
  • Przykłady innych, którzy odnieśli sukces z produktem.
  • Wskazówki, jak odnieść sukces z produktem, z którego mogą korzystać Twoi odbiorcy.

Podczas gdy używasz tych recenzji do generowania kliknięć w linki partnerskie, ważne jest, aby być obiektywnym, uczciwym i przejrzystym w swoich treściach. Inne witryny z recenzjami są również jednym z najlepszych miejsc do promowania własnej witryny , więc upewnij się, że wiesz, jak działają wewnątrz i na zewnątrz.

Samouczki dotyczące produktów.

Oprócz opracowywania recenzji samych produktów, możesz również promować linki i programy partnerskie, tworząc szczegółowe samouczki dotyczące produktów. Jest to podobne do recenzji, ale zagłębiasz się w treści poświęcone „jak to zrobić”. Na przykład, jeśli dołączysz do programu partnerskiego  webePartners, wybierz produkty, z którymi masz doświadczenie, i napisz treść wokół:

  • Jak korzystać z produktu.
  • Jak zamówić produkt.
  • Plusy i minusy produktu.
  • Gdzie znaleźć produkt.
  • Poufne wskazówki dotyczące produktów.

Banery partnerskie. Programy partnerskie.

Oprócz linków tekstowych w treści twojego bloga, programy partnerskie udostępniają również linki w postaci banerów partnerskich. Możesz umieścić te klikalne banery w kilku miejscach na swojej stronie, takich jak:

  • Pasek boczny twojego bloga.
  • Nagłówek i stopka twojej witryny.
  • Osadzone w treści bloga.
  • W wiadomościach e-mail marketingowych.

Aby korzystać z banerów partnerskich, najpierw sprawdź, czy Twój program partnerski oferuje taką możliwość. Następnie skopiuj i wklej dostarczony kod HTML w żądanym miejscu na swojej stronie internetowej.

Jeśli masz z tym trudności, nie bój się skontaktować się z menedżerem programu partnerskiego w celu uzyskania pomocy. Pamiętaj, że „ślepota na banery” sprawia, że ​​banery są mniej skuteczne, więc używaj kontekstowych linków tekstowych tak często, jak to możliwe.

Zautomatyzowane e-maile powitalne.

Jako sprzedawca afiliacyjny i bloger, budowanie lojalnych czytelników ma kluczowe znaczenie dla długoterminowego sukcesu. Marketing e-mailowy jest korzystną taktyką przyciągania odwiedzających do twojej witryny, dystrybucji treści i zarządzania relacjami z czytelnikami.

Gdy czytelnicy zasubskrybują twojego bloga, wyślij im automatyczną serię powitalnych wiadomości e-mail. W tym e-mailu wykorzystaj programy partnerskie, udostępniając odpowiednie artykuły. Nie należy jednak spamować swoimi linkami.

Na przykład, jeśli Twoja 7-częściowa seria e-maili powitalnych dotyczy uruchomienia witryny WordPress, nie zaśmiecaj automatycznie wiadomości e-mail 1 wieloma linkami partnerskimi. Najpierw zbuduj zaufanie swoich czytelników, opowiadając swoją wyjątkową historię, a następnie podaj informacje, które najbardziej im pomogą. Przychody z programu partnerskiego są drugorzędne w stosunku do pomagania czytelnikom.

Zasoby lub strony narzędzi.

Aby generować stałe i pasywne przychody z linków afiliacyjnych, musisz pozycjonować się jako autorytet lub lider myśli w określonych tematach.

W ramach strategii marketingowej utwórz w swojej witrynie stronę Zasoby, na której znajdziesz najlepsze polecane przez Ciebie narzędzia i produkty. Na tej stronie wypisz i omów produkty, których regularnie używasz i polecasz – i nie możesz tego podrobić. Musisz autentycznie korzystać z produktów na swojej stronie zasobów i kochać je, aby wiedzieć, że Twoi czytelnicy skorzystają z ich użycia.

Wnętrze produktów cyfrowych.

Rozwijając swoją witrynę i podążając za nią, możesz również zacząć tworzyć i udostępniać swoim odbiorcom ekskluzywne produkty cyfrowe, takie jak e-booki i kursy online. Oczywiście te produkty cyfrowe zapewniają doskonałe możliwości umieszczenia w nich linków afiliacyjnych.

Pamiętaj, aby umieścić te linki organicznie w treści. Twoje produkty cyfrowe nie powinny sprawiać wrażenia materiałów sprzedażowych, ale raczej momentów, w których czytelnicy mogą dowiedzieć się więcej na dany temat.

Na przykład, jeśli masz kurs online dotyczący zakładania bloga, sekcja 1 może zawierać link partnerski, aby zarejestrować się w cyber_folks jako dostawca hostingu. To naturalne miejsce, w którym możesz umieścić swój link partnerski w swoim kursie.

Linki afiliacyjne YouTube.

Wiesz, że filmy to potężne narzędzie marketingowe, szczególnie dla marketerów afiliacyjnych. Firma Animoto  stwierdziło , że 93% firm zgłosiło pozyskiwanie nowego klienta w wyniku filmu zamieszczonego w mediach społecznościowych.

Jako marketingowiec afiliacyjny masz możliwość tworzenia treści wideo na różne tematy i włączania w ten proces linków afiliacyjnych. Istnieją dwa główne sposoby umieszczania linków partnerskich w treści wideo.

Po pierwsze, najłatwiejszym sposobem korzystania z linków partnerskich YouTube jest uwzględnienie ich w opisie filmu. Jeśli korzystasz z tej taktyki, pamiętaj, aby werbalnie i wizualnie przedstawić opis w swoim filmie. Większość YouTuberów używa wyrażeń takich jak „Kliknij linki w poniższym opisie”, aby skierować widzów we właściwe miejsce.

Drugą taktyką jest użycie  adnotacji YouTube . Są to przezroczyste pola, które pojawiają się we wcześniej wybranych momentach i miejscach w filmie na YouTube, często z wezwaniem do działania. Każde pole zawiera hiperłącze, oferując idealne miejsce dla Twoich linków afiliacyjnych.

Aby uzyskać najlepsze wyniki, użyj obu taktyk linków partnerskich YouTube na swoją korzyść.

Promowanie linków afiliacyjnych na Facebooku.

Innym miejscem do rozpowszechniania linków afiliacyjnych jest Facebook za pośrednictwem osobistego profilu lub strony biznesowej.

Upewnij się, że nie spamujesz kanałów na Facebooku swoich obserwujących postami z linkami afiliacyjnymi. Twoim celem jest przekonanie kogoś do kliknięcia linków afiliacyjnych i dokonania zakupu. Zrób to, publikując treści rozrywkowe, edukacyjne i intrygujące, które zawierają programy partnerskie.

Linki partnerskie na Instagramie.

Podobnie jak promowanie linków afiliacyjnych na Facebooku, możesz również generować ruch afiliacyjny ze swoich postów na Instagramie. Jednak Instagram ma jeden główny wyjątek: posty na Instagramie nie są klikalne.

Zamiast tego musisz skierować fanów do swojej biografii, aby kliknęli link.

Obejściem tego problemu jest uwzględnienie linków w relacjach na Instagramie. Gdy zdobędziesz ponad 10 000 obserwujących, możesz dodać linki do treści swoich relacji na Instagramie.

Jeśli sprzedaż na Instagramie jest priorytetem, postaraj się najpierw zbudować lojalną publiczność. Ci lojalni obserwatorzy będą bardziej skłonni klikać twoje programy partnerskie, zarówno w biografii, jak i na Instagramie, i angażować się w twoje treści.

Linki afiliacyjne na Pinterest.

Ponieważ Pinterest jest wizualną platformą mediów społecznościowych, masz kilka możliwości przyciągnięcia ruchu do linków afiliacyjnych, zwłaszcza tych, które promują produkty fizyczne.

Aby uzyskać najlepsze wyniki, utwórz kołki i tablice wokół konkretnego produktu. Możesz też umieścić pinezkę z linkiem afiliacyjnym na tablicy poświęconej szerszemu tematowi.

Na przykład, jeśli jesteś sprzedawcą stowarzyszonym w firmie żywieniowej, utwórz tablicę Pinterest zawierającą wskazówki, pomysły i przepisy dotyczące zdrowego odżywiania. Na tej tablicy upewnij się, że zawiera jeden lub dwa piny, które używają twoich linków partnerskich.

Przetestuj obie taktyki i zobacz, która daje najlepsze wyniki, sprawdzając pulpit partnerski oraz Pinterest Analytics.

Linki afiliacyjne na Twitterze.

Korzystanie z linków partnerskich na Twitterze wiąże się z pewną grą słów. Ponieważ masz tylko 280 znaków, aby przekonać kogoś do kliknięcia twojego linku partnerskiego, musisz być kreatywny. Eksperymentuj z różnymi stylami copywritingu i zobacz, która metoda generuje najwięcej kliknięć w programy partnerskie.

Możesz także sparować kopię i linki z mediów społecznościowych z obrazem lub filmem, aby stworzyć bardziej intrygujące treści dla docelowych odbiorców.

Jednak większość marketingowców afiliacyjnych używa Twittera do generowania ruchu na swojej stronie internetowej i treści na blogu. Stamtąd korzystają z innych sprawdzonych przez nas taktyk, aby zachęcić użytkowników do kliknięcia osadzonych linków partnerskich.

Jak ujawnić swoje linki afiliacyjne

Jako sprzedawca afiliacyjny jesteś zobowiązany do ujawnienia swojego zaangażowania w programy partnerskie. Większość twórców treści dołącza krótki akapit wyjaśniający związek między treścią a reklamodawcą programu partnerskiego na początku ich treści i na dedykowanej stronie ich witryny.

Przykład prawidłowego ujawnienia linku partnerskiego na górze posta na blogu może brzmieć:

„Jako bloger, moje treści mogą zawierać linki partnerskie od reklamodawców. Mogę zarabiać na działaniach podejmowanych przez czytelników na tych linkach, takich jak kliknięcie, zakup lub subskrypcja. Są to jednak narzędzia, które w pełni polecam i które ogromnie pomogły mojemu blogowi.”

Na dedykowanej stronie informacyjnej dla partnerów, pamiętaj, aby wymienić programy partnerskie, w które jesteś zaangażowany, oraz szczegóły dotyczące tego partnerstwa, aby zapewnić maksymalną przejrzystość.

Jeśli nie podasz linku afiliacyjnego, ryzykujesz naruszeniem  zasad FTC  i grozi Ci grzywna. Ponadto reklamodawcy afiliacyjni mają prawo usunąć Cię ze swoich programów, jeśli nie ujawnisz w odpowiedni sposób swojego udziału online.

Pięć wskazówek, jak odnieść sukces dzięki linkom afiliacyjnym.

Krajobraz marketingu afiliacyjnego ciągle się zmienia, a blogerzy muszą nadążać za trendami, aby zmaksymalizować zarabianie na swoich blogach. W 2019 r. skorzystaj z tych pięciu wskazówek, aby odnieść sukces w marketingu afiliacyjnym.

Użyj maskowania linków afiliacyjnych.

Linki afiliacyjne mogą być długie, w zależności od identyfikatorów używanych przez program.

Zamiast tego użyj narzędzia do maskowania linków partnerskich, takiego jak   wtyczka ThirstyAffiliates WordPress, aby automatycznie skracać linki. Korzystając z pulpitu WordPress wtyczki, możesz zarządzać swoimi linkami, dodawać je do odpowiednich treści i korzystać z zaawansowanych funkcji, takich jak kierowanie geograficzne.

Narzędzie do maskowania linków afiliacyjnych nie tylko ułatwia śledzenie i zarządzanie linkami, ale także prezentuje je w profesjonalny, markowy sposób.

Promuj wiele produktów stowarzyszonych.

Jako sprzedawca afiliacyjny nie ma ograniczeń co do liczby produktów i reklamodawców, których możesz promować. Jeśli prowadzisz blog podróżniczy, możesz promować wszystko, od programów partnerskich linii lotniczych po firmy bagażowe, sprzęt podróżny, hotele i nie tylko.

A jeśli zdecydujesz się urozmaicić swoje treści, pogrupuj je w kategorie. Na przykład, jeśli prowadzisz blog modowy, możesz dołączyć do programów partnerskich dotyczących makijażu, odzieży i akcesoriów. Twórz wiele form treści dla każdej kategorii i umieszczaj je w określonych sekcjach witryny.

Dzięki temu twoje treści można łatwo znaleźć, a jednocześnie masz kilka strumieni przychodów.

Nie przesadzaj ze zbyt wieloma produktami.

Idąc za naszym poprzednim przykładem, tworzenie treści promujących firmę hostingową na stronie poświęconej modzie nie miałoby sensu.

Chociaż możesz zapisać się do tylu programów partnerskich, ile chcesz i do których się kwalifikujesz, przesadzenie może spowodować zamieszanie dla czytelników, a także problemy organizacyjne dla Ciebie.

Jeśli chcesz uczestniczyć w programach afiliacyjnych dla różnych branż, spróbuj tworzyć zindywidualizowane strony internetowe dla każdego tematu, zamiast pisać treści dla wszystkich branż w jednej witrynie.

Zdywersyfikuj umieszczanie linków afiliacyjnych.

Dzisiaj sprawdziliśmy różne miejsca, w których można promować twoje programy partnerskie – Programy partnerskie. W Twoim najlepszym interesie jest dywersyfikacja miejsc, w których korzystasz z linków, aby zmaksymalizować przychody.

Promuj swoje linki partnerskie w:

  • Treść i recenzje bloga.
  • Samouczki dotyczące produktów.
  • Filmy na youtube.
  • Reklamy na banerach.
  • Posty w mediach społecznościowych.
  • E-mailowe wiadomości marketingowe.
  • Produkty cyfrowe (np. eBooki, kursy online).

Twoje możliwości są nieograniczone. Dlaczego się ograniczać?

Postaw swoją publiczność na pierwszym miejscu.

Ostatecznie wszystko zależy od Twoich odbiorców. Nigdy nie twórz treści w celu promowania linku, jeśli Twoi odbiorcy nie zareagują na niego. Najpierw zdobądź głębokie zrozumienie potrzeb, pragnień i bolączek odbiorców. Następnie opublikuj treści, które zapewniają najlepsze możliwe rozwiązanie.

Twoim celem jest zapewnienie odbiorcom możliwie najlepszych treści (które mogą również generować sprzedaż za pośrednictwem linków afiliacyjnych). Ale jeśli Twoi odbiorcy nie znają Cię, nie lubią i nie ufają Ci, nie ma szans na wygenerowanie sprzedaży.

Podsumowanie.Programy partnerskie.

Teraz, gdy wiesz już wszystko o tym, jak działają linki afiliacyjne, programy partnerskie, gdzie je promować i jak w pełni ujawnić swój udział w programach afiliacyjnych, nadszedł czas, aby wykorzystać zdobytą wiedzę.

Najpierw sprawdź niektóre wysoko płatne programy partnerskie, do których możesz dołączyć , pobierz te linki, umieść je w najlepszych miejscach dla swoich odbiorców i już dziś zacznij zarabiać na swoim blogu .

Mamy nadzieję, że te wskazówki dotyczące linków afiliacyjnych, programy partnerskie zaczną pomagać Ci zarabiać więcej z każdego kliknięcia.

Dodaj komentarz