Blog z Pasją

TOP 19 Jak pisać posty na bloga w 2021 (zwłaszcza tytuły)

Podziel sie

Nauczenie się  jak pisać posty i tytuł do swoich postów na blogu (który faktycznie przyciągnie uwagę czytelnika) to podstawa dla każdego blogera i marketera treści.

Wierz lub nie, ale wyszukiwarki są za pisaniem dobrych nagłówków na blogach – jest to umiejętność, która może naprawdę wpłynąć na to, czy twój blog odniesie sukces, czy porażkę na dłuższą metę.

Niezależnie od tego, czy dopiero zaczynasz swój blog, czy już docierasz do odbiorców a nie jesteś w stanie napisać dobrego nagłówka, który skutecznie przekonałby czytelników do czytania twoich artykułów, koniecznie przeczytaj ten wpis.

Podstawowe powody, dla których warto dowiedzieć się jak pisać posty i dobry tytuł, który uzyskuje (więcej) kliknięć

Jednym z błędów popełnionych przez wielu blogerów podczas pisania postów na blogu jest skupienie całej swojej uwagi i wysiłku tylko na jakości postu. Następnie dodanie szybkiego nagłówka, który do niego pasuje i opublikowanie go. Bo w końcu to informacje zawarte w poście, których oczekują czytelnicy.

Może to być prawda ale nie oznacza wcale że możesz zaniedbać pisania dobrych nagłówków bo to one przede wszystkim kierują tobie czytelników.

Oto 3 powody, dla których pisanie nagłówków na blogu jest ważne:

  • 80% ludzi przeczyta tylko nagłówek twojego bloga (i nic więcej)
  • 95% wyszukiwarek nigdy nie przechodzi poza pierwszą stronę wyników wyszukiwania Google (więc nagłówek, który pomaga przekierować cię na stronę 1, jest kluczowy)
  • Badania pokazują, że świetny nagłówek może zwiększyć ruch nawet o 500%

Przyciągnij czytelników nagłówkiem

Jeśli nie możesz (najpierw) przyciągnąć czytelników nagłówkiem, który ich interesuje – i napisać taki, który będzie wystarczająco dobry, aby pojawił się na pierwszych stronach wyników wyszukiwania Google – ci czytelnicy nigdy raczej nie wejdą na twój blog .

  • Nagłówki blogów: O co w nich chodzi? Nagłówki blogów są potężnym narzędziem dla czytelników bloga. Jeśli jednak nagłówek jest źle napisany, uzyskanie wglądu w treść tematu jest prawie niemożliwe. Nawet jeśli masz setki pomysłów na posty, które chcesz pokazać, jest bardzo mało prawdopodobne, że uda ci się konsekwentnie przyciągać ludzi do swojego bloga przez kilka miesięcy lub nadchodzących lat.
  • Świetny nagłówek wyróżnia twój post na blogu:  każdego dnia publikowanych jest około 6 milionów postów na blogach . Wyróżnienie się i przyciągnięcie uwagi będzie wymagało czegoś więcej niż napisania niesamowitego artykułu. Musisz napisać nagłówek, który będzie chwytliwy i przyciągający uwagę.
  • Strategicznie napisane nagłówki poprawiają rankingi w wyszukiwarkach : Przy tak dużej konkurencji, która pojawia się na górze stron wyników wyszukiwania (SERP), musisz zrobić wszystko, aby dać swojemu blogowi większą szansę na ranking. Obejmuje to także optymalizację nagłówka pod kątem sprawdzonych metod SEO dla blogów .
  • Twój nagłówek jest osobistym zaproszeniem : Celem nagłówka nie jest tylko poinformowanie czytelników, o czym jest twój post na blogu. Co więcej, powinien służyć jako zaproszenie, które zachęca czytelników do głębszego wczytania się w twoje treści. Aby to osiągnąć, musisz napisać nagłówek, który będzie atrakcyjny dla właściwych odbiorców, do których próbujesz dotrzeć.

Przejdźmy teraz do przewodnika na temat pisania nagłówków postów na blogu – i zachęcania większej liczby czytelników do klikania twoich treści zarówno w mediach społecznościowych, jak i w wyszukiwarkach.

1. Zrozum, dla kogo piszesz tytuł posta

Pierwszym krokiem w nauce pisania tytułów postów na blogu jest zrozumienie dla kogo piszesz.

Wiedza o tym, kim są twoi odbiorcy, będzie kluczowa na blogu – w sposób, który będzie dla nich spersonalizowany. Zaczniemy od wyjaśnienia, jak pisać nagłówki na blogu, które sprawią, że czytelnicy poczują się, jakbyś rozmawiał bezpośrednio z nimi. Oczywiście w efekcie końcowym są to twoi docelowi odbiorcy i będą bardziej skłonni kliknąć nagłówek (i przeczytać treść).

Jak więc napisać tytuł, który wydaje się spersonalizowany?

2. Przeprowadź wstępne badanie odbiorców

Badanie odbiorców oznacza studiowanie i poznanie docelowych odbiorców w celu lepszego ich poznania. Kilka pytań, na które musisz sobie odpowiedzieć podczas badania tych odbiorców:

  • Czego mogą się nauczyć ? (Napisać dobry nagłówek, być wyżej w rankingu, przyciągnąć odbiorców)
  • Jakie typy postów lubią czytać? (Pouczające, w stylu poradników, osobiste historie)

Odpowiedzi na te pytania pomogą ci ułożyć nagłówki w sposób odpowiadający preferowanemu stylowi przez odbiorców docelowych.

3. Wykorzystaj dane psychograficzne

Nie mylić z demografią, psychografia to badanie wpływowych czynników, które określają zachowanie danej osoby.

Psychografia
Psychografia

Psychografia obejmuje (między innymi) wartości, zainteresowania, osobowości, opinie, styl życia i postawy docelowych odbiorców. Innymi słowy, psychografia to cechy, które decydują o tym, dlaczego ludzie coś robią – w tym klikanie nagłówka konkretnego posta na blogu nad innym nagłówkiem tuż obok niego.

Aby określić psychografię grupy docelowej, zadaj sobie (i im) pytania, takie jak:

  • Jakie są ich zainteresowania?
  • Dodatkowo jakie są ich cele (odnoszące się do niszy twojego bloga)?
  • Również jakie są ich największe wyzwania?
  • Do jakiego tonu pisania pasują najlepiej?
  • Jak zamierzają konsumować twoje treści?

Jeśli chcesz napisać nagłówek, który przyciągnie ich uwagę, wykorzystaj dane psychograficzne na swoją korzyść. To klucz do tego, by dostać się do głów czytelników.

Znajomość odbiorców i zapewnianie im tego, czego chcą, to najlepszy sposób na napisanie spersonalizowanego nagłówka. Są to rodzaje nagłówków, które twoi odbiorcy uznają za najbardziej odpowiednie w ich świecie i mają wrażenie, że zwracasz się bezpośrednio do nich.

Poznaj cel swojego posta (zanim napiszesz tytuł)

Każdy post na blogu powinien mieć jasny cel, dlatego praktycznie wszystkie odnoszące sukcesy blogi są zbudowane na silnym biznesplanie bloga, który stanowi podstawę decyzji dotyczących treści.

Co ma wspólnego twój cel dotyczący treści z pisaniem przyciągających uwagę tytułów? Okazuje się, że w nagłówku jest prawie wszystko.

Twój tytuł powinien zachowywać się jak mini wezwanie do działania, które rozpoczyna podróż czytelnika do ostatecznego celu posta na blogu. Oto jak zoptymalizować nagłówki swojego bloga, aby stały się bardziej przekonującym wezwaniem do działania:

4. Jak pisać posty i tytuł? Używaj przekonującego języka w tytule

Jedną z najważniejszych umiejętności, które musisz rozwinąć, aby nauczyć się pisać nagłówki na blogu, jest sztuka perswazji. Nagłówek powinien nie tylko przyciągać czytelników, ale także przekonać ich, aby zrobili kolejny krok i faktycznie przeczytali twój post.

I dlatego w nagłówkach musisz używać przekonującego języka. Taki język podpowie jak pisać postyi tytuł na blogu.

Język perswazyjny może przybierać różne formy, ale po prostu przekłada się na użycie słów, które przemawiają do twoich czytelników:

  • Logika : co chcieliby wiedzieć twoi czytelnicy? Postaraj się napisać nagłówek, który jasno pokaże wartość jaką otrzymają czytając post.
  • Emocje : Jakie emocje chcesz wywołać w nagłówku? Napisz nagłówek, który sprawi, że twoi czytelnicy  poczują się zmuszeni do kliknięcia i przeczytania więcej.
  • Etyka i wartości : co najbardziej cenią twoi czytelnicy? Napisz nagłówek, który przyciągnie ich z odwołaniem do ich wartości.

Odwołując się do tych 3 podstawowych aspektów naszej wbudowanej natury ludzkiej, będziesz w stanie nauczyć się, jak pisać posty i tytuł, który znacznie łatwiej przyciągnie uwagę czytelników do bloga.

5. Nakreśl w tytule obraz tego, co zyskają czytelnicy

Spróbuj użyć nagłówka w obrazie tego posta. Informując ich na czym czytelnicy skorzystają po przeczytaniu twojego wpisu.

jaki tytuł posta
jak pisać posty i tytuł posta

Na przykład nagłówek na tym obrazku pokazuje czytelnikom czego dowiedzą się w tym artykule. Ma on na celu wyjaśnienie, co moi czytelnicy uzyskają po przejściu do tego artykułu – informacje „Jak napisać tytuł posta na blogu”. Dlatego warto tworzyć własną grafikę z tytułem postu.

6. Użyj aktywnego głosu w swoim tytule aby wiedzieć jak pisać posty

Aktywny głos wydaje się być łatwiejszy do zrozumienia, gdy przeglądasz wiele różnych nagłówków i próbujesz zdecydować, który artykuł jest dla ciebie najlepszy.

  • Przykład nagłówka strony biernej: „Oskarżony uznany za winnego przez sąd”
  • Przykład nagłówka z aktywnym głosem: „Sąd uważa oskarżonego Jana Kowalskiego za winnego swoich ohydnych zbrodni”

Który z tych nagłówków byś kliknął? Dla mnie wersja aktywna jest znacznie bardziej atrakcyjna, ponieważ jest zakorzeniona w bieżącej akcji, która brzmi tak jakby miała miejsce teraz.

Używanie aktywnego głosu w nagłówkach ma również dodatkową zaletę:

  • Zwiększenie atrakcyjności nagłówka
  • Subtelne przekształcenie nagłówka w bardziej konkretne oświadczenie
  • Umieszczanie czytelników w obecnej chwili i zmiana sposobu myślenia na działanie

O ile to możliwe, staraj się unikać biernego głosu podczas pisania nagłówka, ponieważ bierny głos zwykle skutkuje słabszymi, mniej ekscytującymi tytułami.

7. Użyj słów kluczowych, aby napisać tytuł (dla wyszukiwarek)

Jednym z błędów, które popełnia wielu blogerów, umieszczając słowa kluczowe w swoich treściach jest to że nie przywiązują tak dużej wagi do użycia słów kluczowych (we właściwym miejscu) w tytule.

Tytuł to pierwsze miejsce, w którym musisz podkreślić – główne docelowe słowa kluczowe.

Sprawdzone metody pisania tytułów przyjaznych dla słów kluczowych obejmują:

  • Umieść słowo kluczowe jak najbliżej początku tytułu
  • Unikaj upychania słów kluczowych w tytule

Doskonały przykład tych dwóch sprawdzonych metod znajduje się w nagłówku tego artykułu, który właśnie czytasz: „ Jak pisać posty i tytuł posta na blogu w 2021. Zobacz 19 polecanych wskazówek pisania nagłówków

  • Wyrażenie kluczowe nr 1, dla którego chciałbym, aby ten artykuł był w rankingu, znajduje się na samym początku (jak napisać tytuł)
  • Alternatywna wersja mojego słowa kluczowego jest również używana na końcu nagłówka (polecanych wskazówek pisania nagłówków)

Nie wszyscy czytelnicy będą szukać dokładnie tych samych haseł, gdy szukają odpowiedzi w wyszukiwarce – więc zastosowanie niewielkiej zmiany głównego wyrażenia kluczowego w tytule ( bez upychania słów kluczowych) może być bardzo przydatne w oczach wyszukiwarki takiej jak Google.

Inną dobra wskazówką dotyczącą pisania skupioną na słowach kluczowych jest umieszczenie docelowego wyrażenia kluczowego w podtytułach w treści artykułu. Upewnij się tylko, że naturalnie pasują do kontekstu twoich treści.

8. Dopasuj swój tytuł do zamiaru użytkownika

Aby lepiej zoptymalizować nagłówek pod kątem pozycjonowania SEO, pisz go z myślą o użytkowniku. Będziesz wiedział jak napisać tytuł posta.

Co to jest zamiar użytkownika? Zamiar użytkownika odnosi się po prostu do zrozumienia dokładnie tego, czego szukają użytkownicy (kiedy wpisują zapytanie) i spełnienia tych oczekiwań dotyczących tego, co mają nadzieję znaleźć z nagłówkiem i resztą treści bloga.

Dobrze zoptymalizowany tytuł, szybko pokazuje wyszukiwarkom że twój post na blogu zawiera odpowiedzi, których szukają ich użytkownicy. A jeśli czytelnicy rzadziej odrzucają twojego posta na blogu – to spędzają więcej czasu na twoich artykułach niż artykuły konkurencji i jesteś na dobrej drodze. W rezultacie twoja treść ma większe szanse na wyższą pozycję w wyszukiwarkach.

Napisz nagłówek, który odpowie na (gorące) pytanie czytelnika

Inną podstawową potrzebą, jeśli chodzi o naukę pisania tytułów, jest upewnienie się że tytuł zawiera odpowiedzi na „palące się pytania” czytelnika. Czyli jak pisać posty i tytuł palącego pytania? Oczywiście nie piszesz go w całości, ale wystarczy, aby pokazać im, że twój post na blogu dostarczy im wszystkich informacji, których szukają. Aby to zrobić, nagłówek musi zawierać odpowiedzi na następujące kluczowe pytania.

9. Twój tytuł musi odpowiadać na pytanie „Co”

Co zyska twój czytelnik, klikając i czytając twój post na blogu?

Przede wszystkim to, co powinno być wyraźnie widoczne po szybkim przejrzeniu tytułu wpisu na blogu.

Pamiętaj, ludzie zawsze chcą przede wszystkim wiedzieć co to dla nich oznacza. A jeśli napiszesz nagłówek, który może osiągnąć ten cel to na pewno przyciągniesz ich uwagę.

10. Kolejne pytanie w tytule to „Dlaczego”

Dlaczego czytelnik miałby zdecydować się na kliknięcie twojego artykułu (w porównaniu z całą resztą wyświetlaną w wynikach wyszukiwania w Google)?

dlaczego
Pytanie dlaczego

Oprócz pokazania odbiorcom, co zyskają na przeczytaniu twojego posta na blogu, nagłówek powinien również ilustrować, dlaczego powinni przeczytać twój post.

Na przykład jakiś artykuł, który mówi o tym czy należy blogować czy nie. To poprowadzenie czytelników ścieżką do odkrycia własnych powodówdla których warto założyć bloga – i czy powinni przejść przez serię pytań – Dlaczego.

11. Tytuł odpowiada na pytanie „Kiedy”

Kiedy czytelnicy powinni kliknąć, aby przyjść i przeczytać twój post?

Oczywiście odpowiedź brzmi teraz. Dlatego powinieneś napisać nagłówek zawierający słowa, które budzą poczucie pilności. Przykłady obejmują słowa takie jak terazdziśnatychmiast i całą masę innych synonimów.

Weźmy na przykład nagłówek na blogu, który mówi o tym jak zdobyć pracę dorywczą w weekend – który przedstawia cały artykuł na temat znalezienia pracy dorywczej w 2 dni. Dodanie tego terminu do nagłówka sprawia, że ​​artykuł wydaje się bardziej osiągalny i prawdopodobnie łatwiejszy do zrealizowania dla czytelników.

Postaraj się odpowiedzieć na pytanie kiedy w tytule postu, pokazując czytelnikom ramy czasowe w których mogą osiągnąć wyniki obiecane w poście. Jeśli piszesz wpis na blogu dotyczący niszy związanej z odchudzaniem, dobrym nagłówkiem może być: „ Jak spalić tłuszcz z brzucha w 21 dni (bez rezygnowania ulubionego jedzenia)”.

12. Dodatkowa odpowiedz w tytule na pytanie „kto”

Kto odniesie korzyści z przeczytania twojego posta na blogu?

W tym miejscu dobrze znasz swoich odbiorców i możesz zobaczyć jak napisać tytuł, który przyciągnie uwagę określonej grupy ludzi. Przykładowo: „15 najlepszych książek do czytania dla każdego blogera w 2021 r.”

Kolejnym akcentem wybranej grupy, który możesz wziąć pod uwagę jest użycie słowa „ ty” w tytułach. Chociaż może wydawać się zwykłym słowem to może być bardzo dobrym gdyż czytelnicy czują się jakbyś mówił do nich bezpośrednio.

13. Głownie tytuły odpowiadają na pytanie „Jak”

W jaki sposób czytelnicy osiągną określony rezultat, czytając twój wpis na blogu?

15 najlepszych książek do czytania dla każdego blogera
15 najlepszych książek do czytania dla każdego blogera

Jak zarabiać na blogu

Tytuł powinien wskazywać na sposoby w jakie post na blogu pomoże czytelnikom osiągnąć obiecane rezultaty po przeczytaniu artykułu.

Z nagłówkiem przykładowego przewodnika o tym „jak zarabiać na blogowaniu , jak to osiągnąć, ile jest sposobów generowania przychodów objętych w artykule (a także wspominając o kwocie zarobków, którą się zarobiło, aby zwiększyć wiarygodność)”.

To dlatego artykuły ze słowem JAK są jednymi z najbardziej popularnych formatów treści na dzisiaj. W większości przypadków ludzie szukają w internecie sposobu rozwiązania problemu, znalezienia odpowiedzi lub wykonania określonego zadania. Dlatego tytuł twojego posta powinien jasno wskazywać że twój wpis zawiera rozwiązanie.

Pamiętaj że o ile tworzysz treść na swoim blogu, artykuły nie są tylko dla ciebie. Twoje treści powinny zawsze skupiać się głównie na służeniu czytelnikom – a to oznacza nauczenie się jak napisać tytuł, który jasno to pokazuje.

Podejście naukowe do tytułu posta i jak napisać tytuł

Blogowanie to jest również nauka, którą stosunkowo łatwo zrozumieć i opanować z czasem. Może to trochę zająć czasu i powtórzeń ale im częściej będziesz to robić tym lepiej będziesz pisać tytuły na blogu. Oto kilka zasad, których możesz przestrzegać aby zwiększyć skuteczność tytułów poprzez podanie konkretów.

14. Wykorzystaj daty aby tytuł był aktualny

Internet zmienia się tak szybko, że nadążanie za nim może być wyzwaniem. Zwłaszcza jeśli chodzi o blogowanie i sprawdzone metody marketingu internetowego – jeśli zdrzemniesz się na minutę, zostaniesz w tyle.

Dlatego jeśli chcesz się nauczyć jak pisać posty i nagłówek, który przyciągnie uwagę czytelników, musisz pokazać że artykuł zawiera aktualne i istotne informacje. Jednym z najlepszych sposobów aby to zrobić jest dodanie daty w nagłówku – zwłaszcza jeśli treść jest aktualna.

A jeśli nadejdzie nowy rok? Proste! Po prostu zaktualizuj swój wpis na blogu dodając bardziej istotne, aktualne informacje, statystyki, fakty, przykłady i oczywiście… datę.

15. Ludzie uwielbiają liczby więc używaj ich w tytule

Liczby są świetnym wyzwalaczem, który powstrzymuje potencjalnych czytelników przed przewijaniem stron internetowych w poszukiwaniu informacji. Dzieje się tak, ponieważ liczby często obiecują:

  • Konkretny wynik
  • Strukturę i określony wynik końcowy
  • Rzeczywistą treść

Tytuły takie jak „99 najlepszych pomysłów biznesowych” lub „50 sposobów zarabiania pieniędzy w internecie” są obecnie bardzo popularne i przyciągające. Innym jeszcze sposobem wykorzystania potężnych liczb w nagłówkach blogów jest zaprezentowanie kwot w złotówkach, dolarach, które są związane z danym tematem. Jest to pomocne i stosując liczby będziesz również wiedział jak napisać tytuł zgodny z trendem w internecie.

99 najlepszych pomysłów biznesowych
99 najlepszych pomysłów biznesowych

16. Tytuł powinien być bezpośredni

Przejdź od razu do rzeczy w tytule swojego bloga.

Czego dotyczy twój wpis na blogu? Powiedz to jasno, szybko i bez zamieszania.

Twoi czytelnicy powinni natychmiast wiedzieć co oznacza twój tytuł i uzyskać jasny obraz tego co jest omówione w twoim artykule. Jeśli będą musieli dwa razy pomyśleć o znaczeniu twojego nagłówka lub spróbują dowiedzieć się co próbujesz im powiedzieć – stracisz ich. Świetny nagłówek nie wymaga dużego wysiłku poznawczego aby go zrozumieć.

Bądź więc bezpośredni i jak najszybciej przejdź do sedna sprawy.

17. Przestrzegaj najlepszych praktyk dotyczących długości tytułu

Wierz lub nie, długość nagłówka jest ważnym czynnikiem do rozważenia. Oto kilka powodów, dla których:

  • Jeśli nagłówek jest zbyt długi, może zostać obcięty (w ten sposób traci na znaczeniu)
  • Jeśli jest za krótki, może stracić zdolność kierowania działań czytelników

Jaka jest więc idealna długość tytułu na blogu?

Według badań najlepsze nagłówki blogów zawierają średnio około 6 do 12 słów. To zwykle od 50 do 80 znaków. Ale pamiętaj że istnieją również ograniczenia dotyczące tego co będzie wyświetlane przez wyszukiwarki i serwisy społecznościowe.

Połacz te dwie rzeczy razem (kreatywność i nauka), a nauczysz się jak napisać nagłówek, którego czytelnicy nie będą mogli zignorować.

Odwołaj się do emocji, które zaspokoją czytelnika

Badania pokazują, że ludzie podejmują więcej decyzji w oparciu o emocje niż logikę. Krótko mówiąc często kierujemy się bardziej emocjami, które odczuwamy niż jakąkolwiek logiczną analizą konkretnej sytuacji.

Jeśli chodzi o podstawowe czynniki emocjonalne zwykle obejmuje one:

  • Ego
  • Chęć odniesienia sukcesu
  • Inspiracja
  • Bezpieczeństwo i przetrwanie
  • Ciekawość

Dlatego niektóre z najlepszych tytułów blogów dotyczą tego typu emocji. Możesz ich użyć na social mediach.

18. W tytule przedstaw problem i zaproponuj rozwiązanie

Skuteczne tytuły na blogu poruszają problem i oferują też jasne rozwiązanie. Może to być problem o którym czytelnik wie że ma, lub nawet taki o którym nie wie dopóki go nie pokażesz. Aby dowiedzieć się jak napisać tytuł w tym formacie, skorzystaj z tego prostego dwuetapowego podejścia:

  • Przedstaw problem w prostych słowach
  • Podpowiedz rozwiązanie w nagłówku

Na przykład wielu blogerów ma problem z przyciągnięciem czytelników do swoich blogów. Rozwiązaniem jest przykład tytułu : ” Jak zwiększyć ruch na swoim blogu (12 najlepsze sposoby na zwiększenie ruchu na blogu) w 2021 roku” i nauczenie się, eksperymentowanie co będzie najlepiej działać w twojej niszy blogowej.

Jak zwiększyć ruch na swoim blogu
Jak zwiększyć ruch na swoim blogu

19. Opanuj umiejętność doboru słów w tytule

Pisanie skutecznego tytułu na blogu to nie tylko składanie słów w całość jest to również strategiczne podejście do sposobu ich konstruowania.

Oto dwa popularne typy słów, które musisz opanować i starać się używać w tytule:

  • Superlatywy : są to słowa, które dają porównanie na najwyższym możliwym poziomie. Przykłady obejmują takie słowa, jak: najlepszy, największy, najbardziej, najwyższy, najgorszy, najpiękniejszy i tak dalej. Zarówno pozytywne, jak i negatywne superlatywy świetnie nadają się do przyciągnięcia uwagi czytelnika.
  • Słowa mocy : Słowa mocy wywołują silne emocje (takie jak ciekawość i podniecenie). Przykłady wyrazów mocy to: zapisz, łatwe, natychmiast, odkrywaj, przechwytuj i tak dalej.

Dlatego następnym razem gdy napiszesz tytuł swojego posta na blogu spróbuj użyć słów, które strategicznie wywołują emocjonalną reakcję czytelników.

Podsumowanie: Jak napisać nagłówek, który przyciągnie ruch?

Pisanie tytułów, które przyciągają uwagę może być bardziej nauką niż czymkolwiek – ale to nie jest fizyka jądrowa. Najważniejszą rzeczą, którą musisz dogłębnie zrozumieć pisząc tytuły na blogu, są Twoi odbiorcy. Pamiętajcie o tym.

  • Pomyśl dla kogo piszesz
  • Przeprowadź badania
  • Obraz z tytułem postu
  • Słowa kluczowe w tytule
  • Pytania w tytule kto, co, dlaczego i jak (z odpowiedziami)
  • Używaj liczb
  • Przedstaw problem oraz rozwiazanie

Jest jeszcze wiele przykładowych dobrych tytułów na które trzeba zwrócić uwagę.

Czy masz pytania dotyczące jak napisać tytuł posta na blogu? Zapytaj w komentarzach, a my postaramy się pomóc!


Podziel sie

Dodaj komentarz