12 najważniejszych czynników rankingowych SEO

Istnieje ponad 200 czynników rankingowych SEO, które pomagają wyszukiwarkom określić, które witryny powinny wyświetlać się w wynikach wyszukiwania i jak powinny być pozycjonowane. Jeśli chcesz, aby Twoja witryna zajmowała czołowe miejsca w SERP (stronach wyników wyszukiwania w wyszukiwarkach), musisz zoptymalizować swoją obecność online, aby uwzględnić te czynniki.

Dobrą wiadomością jest to, że nie wszystkie z ponad 200 czynników rankingowych są równe. Niektóre czynniki rankingowe są ważniejsze niż inne. Jak zaplanować SEO strategii, należy zwrócić szczególną uwagę na tych 12 czynników rankingowych SEO, które rankingi udarowe najbardziej.

Wyszukiwarka i algorytmy rankingu Google ciągle się zmieniają. Niektóre czynniki stają się mniej lub bardziej istotne, a niektóre są wprowadzane lub usuwane. Ważne jest, aby być na bieżąco z najnowszymi czynnikami rankingowymi i regularnie korzystać z narzędzia audytu SEO do skanowania witryny, aby upewnić się, że stosujesz najnowsze sprawdzone metody SEO.

Teraz przyjrzyjmy się, jak poprawić rankingi SEO, optymalizując swoją obecność w Internecie, aby odwoływać się do 12 ważnych czynników rankingu SEO.

12 najważniejszych czynników rankingowych SEO

Bezpieczeństwo witryny

Już w 2014 r. Google omawiał bezpieczeństwo witryny jako czynnik rankingowy . Teraz jest to jeden z najważniejszych czynników rankingowych SEO na tej liście. Bezpieczeństwo witryny odnosi się do korzystania z szyfrowania HTTPS. Witryny z szyfrowaniem HTTPS posiadają certyfikaty SSL, które tworzą bezpieczne połączenie między witryną a jej użytkownikami. Dodaje dodatkową warstwę bezpieczeństwa, która chroni informacje wymieniane między użytkownikami a witryną.

Wyszukiwarki chcą kierować użytkowników do najbardziej godnych zaufania witryn, a szyfrowanie HTTPS pokazuje im, że witryna jest bezpieczna. Jeśli adres URL twojej witryny zaczyna się od HTTP, a nie HTTPS, Twoja witryna nie jest bezpieczna i należy dodać certyfikat SSL.

Indeksowanie

Wyszukiwarki nie mogą ocenić witryny, jeśli nie mogą jej znaleźć.Dlatego indeksowanie witryny jest tak ważnym i jednym z  czynników w rankingu SEO. Crawlability pozwala wyszukiwarkom na skanowanie witryny i przeglądanie jej zawartości, dzięki czemu mogą określić, o czym jest strona i jak powinna wyglądać.

Jeśli chcesz, aby Google oceniał Twoją witrynę, zezwól wyszukiwarkom na jej prawidłowe indeksowanie.

  • Prześlij mapę witryny do najlepszych wyszukiwarek.
  • Sprawdź stan indeksu w Google Search Console, aby sprawdzić liczbę stron zindeksowanych przez Google w twojej stronie.
  • Prawidłowo użyj pliku robots.txt, aby wskazać, do których wyszukiwarek, do których stron należy wejść, a które zignorować.

Przyjazność dla urządzeń mobilnych

Przyjazność dla urządzeń mobilnych odnosi się do wyglądu i działania witryny, gdy ktoś ją przegląda na urządzeniu mobilnym. Witryny przyjazne dla urządzeń mobilnych zapewniają dobre wrażenia użytkownika dzięki responsywnemu projektowi, który dostosowuje zawartość tak, aby wyglądała dobrze na każdym rozmiarze ekranu. Ponieważ więcej wyszukiwań jest przeprowadzanych na urządzeniach mobilnych niż na komputerach stacjonarnych ( 52,2% ruchu internetowego pochodzi z urządzeń mobilnych, a liczba ta rośnie), przyjazność dla urządzeń mobilnych jest ważna zarówno dla wyszukiwarek, jak i użytkowników.

Aby sprawdzić, czy twoja strona jest responsywna, prześlij ją do testu optymalizacji mobilnej Google . Zgłosi wszelkie problemy z mobilną wersją twojej strony.

czynników

Szybkość ładowania strony

Kolejnym czynnikiem rankingowym SEO, który odnosi się do doświadczenia użytkownika, jest szybkość ładowania strony. Witryny wolno ładujące się powodują złe wrażenia użytkownika. Wyszukiwarki wiedzą, że ludzie chcą jak najszybciej znaleźć odpowiedzi, więc wolą pokazywać witryny, które szybko się ładują. Jest to jeszcze bardziej prawdziwe w przypadku witryn mobilnych, ponieważ Google ogłosił, że jego aktualizacja prędkości sprawi, że prędkość ładowania będzie czynnikiem rankingowym dla wyszukiwań mobilnych.

Aby upewnić się, że witryna ładuje się szybko, użyj narzędzia do sprawdzania szybkości witryny. Wypróbuj narzędzie Alexa Speed ​​Analysis, które jest częścią naszego pełnego audytu witryny, lub narzędzie Google PageSpeed ​​Insights

Jeśli twoja strona działa wolno, podejmij kroki, aby ją przyspieszyć, wdrażając buforowanie witryny, kompresując pliki, zmniejszając liczbę przekierowań i podejmując inne kroki w celu przyspieszenia czasu ładowania.

Zaangażowanie użytkownika

Wyszukiwarki zwracają się do użytkowników, aby pomóc im określić, które strony powinni promować w rankingach wyszukiwania. Analizują, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z wynikami, aby określić, które strony są lepsze i bardziej przydatne dla osób wyszukujących. Google robi to za pomocą narzędzia sztucznej inteligencji o nazwie RankBrain . Czynniki zaangażowania użytkownika obejmują:

  • Współczynnik klikalności (CTR): Odsetek osób, które klikają wyświetlany im wynik wyszukiwania
  • Czas spędzony w witrynie: ilość czasu, jaką ktoś spędza na stronie po znalezieniu jej za pomocą wyszukiwania
  • Współczynnik odrzuceń: odsetek osób, które szybko odchodzą po obejrzeniu tylko jednej strony w witrynie, którą znajdują w wyszukiwarce

Te dane pomagają wyszukiwarkom określić, czy wynik wyszukiwania jest wartościowy dla użytkowników, więc zoptymalizuj zarówno treść witryny, jak i fragmenty wyszukiwania, aby zwiększyć zaangażowanie użytkowników.

  • Korzystaj z wysokiej jakości projektu i grafiki strony internetowej.
  • Korzystaj z architektury silosów, która jest naturalna i łatwa do naśladowania.
  • Użyj wewnętrznych linków, aby ułatwić użytkownikom poruszanie się po twojej stronie.
  • Użyj metatagu SEO, aby stworzyć przekonujące tytuły i opisy fragmentów wyników wyszukiwania.
  • Zoptymalizuj swoje treści pod kątem polecanych fragmentów w wyszukiwarce.

Treści wysokiej jakości

Innym sposobem na zwiększenie zaangażowania użytkowników w twojej stronie i odwołanie się do wyszukiwarek jest konsekwentne publikowanie wysokiej jakości treści w twojej stronie. Treść jest jednym z najważniejszych czynników rankingu SEO. Wyszukiwarki chcą zapewniać jak najlepsze wyniki, więc dają najwyższe rankingi witrynom, które mają dobrze zbadane, dogłębne i dobrze przygotowane treści.

Nowe treści przyciągają roboty indeksujące i zwiększają widoczność wyszukiwania, dając jednocześnie coś wartościowego do udostępnienia odbiorcom, więc jest to korzystne dla twoich strategii marketingowych.

Zacznij od mapowania treści, aby nakreślić plan twojej strony, który obejmuje tworzenie stron docelowych i bieżącej zawartości bloga.

Właściwe docelowe słowa kluczowe

Nie idź ślepo w tworzenie treści. Strategicznie twórz treści, przeprowadzając badania słów kluczowych, aby dowiedzieć się, na jakie słowa kluczowe kierować i tematy do omówienia. Badanie słów kluczowych to proces identyfikowania popularnych słów kluczowych, które mogą przyciągać ruch do twojej strony.

Zastanów się, jak Google pozycjonuje słowa kluczowe, aby pomóc ci wybrać najlepsze słowa kluczowe dla Twoich treści.

  • Kieruj na słowa kluczowe z długim ogonem. Wraz ze wzrostem popularności wyszukiwania głosowego coraz więcej osób szuka długich fraz i pytań. Odwołaj się do tego typu wyszukiwania, znajdując słowa kluczowe z długim ogonem (słowa kluczowe składające się z trzech lub więcej słów) oprócz krótszych ogólnych słów kluczowych, na które możesz kierować swoje treści.
  • Zrozum zamiar wyszukiwania słów kluczowych. Intencja wyszukiwania jest powodem, dla którego ktoś przeprowadza wyszukiwanie (tj. ponieważ chce się czegoś nauczyć, kupić lub przejść do czegoś). Google podnosi rankingi stron, które mają treść pasującą do intencji słowa kluczowego, więc upewnij się, że rozumiesz, w jaki sposób różne typy słów kluczowych odwzorowują różne rodzaje treści w różnych częściach ścieżki zakupu .
  • Kieruj na hasła mieszczące się w konkurencyjnym zakresie twojej strony. Niektóre słowa kluczowe są bardzo konkurencyjne i trudno będzie je uszeregować. Skoncentruj się na słowach kluczowych, które mieszczą się w konkurencyjnym zakresie twojej strony. Użyj narzędzia Trudności ze słowami kluczowymi w Planie zaawansowanym Alexy, aby łatwo zidentyfikować terminy, które mieszczą się w twojej konkurencyjności. Narzędzie bierze pod uwagę autorytet twojej strony i podkreśla słowa kluczowe, dla których Twoja witryna może się pozycjonować.

Zoptymalizowana treść

Aby przyciągnąć wyszukiwarki do swoich treści, musisz również wziąć pod uwagę czynniki SEO na stronie. SEO na stronie to proces optymalizacji każdej strony w witrynie pod kątem docelowego słowa kluczowego. Optymalizując treść pod kątem jednego konkretnego słowa kluczowego, mówisz wyszukiwarkom, o czym jest strona i w jakim celu powinna się pozycjonować.

Przypisz jedno unikalne słowo kluczowe do każdej strony w twojej stronie. (Nigdy nie przypisuj tego samego słowa kluczowego do więcej niż jednej strony w witrynie, ponieważ może to wprowadzić w błąd wyszukiwarki i spowodować kanibalizację słów kluczowych ). Następnie zoptymalizuj treść pod kątem najlepszych praktyk SEO na stronie.

Dane strukturalne

Innym sposobem na poinformowanie wyszukiwarek, o czym jest strona internetowa (aby odpowiednio ją uszeregowały), jest wykorzystanie danych strukturalnych. Dane strukturalne lub Schema Markup to mikrodane dodawane do zaplecza strony internetowej. Informują wyszukiwarki, jak klasyfikować i interpretować treść (np. identyfikować adres firmy, tytuł książki, przepis lub inny rodzaj informacji).

Dane strukturalne są najważniejszym czynnikiem w rankingu SEO, ponieważ wyraźnie informują wyszukiwarki o tym, co jest ważne w przypadku strony. Jest to również ważne, ponieważ dane strukturalne mogą prowadzić do fragmentów polecanych w wyszukiwarce co może jeszcze bardziej zwiększyć współczynniki klikalności i rankingi.

 

Spójne wpisy biznesowe

Wyszukiwarki oceniają marki, które ich zdaniem są najbardziej wiarygodne, autorytatywne i godne zaufania. Im bardziej ugruntowana marka pojawia się w Internecie, tym bardziej prawdopodobne jest, że wyszukiwarki zwiększą swoją widoczność w wynikach wyszukiwania. Dlatego spójne wykazy firm są kolejnym ważnym z czynników rankingowych.

Wizytówki firm, czasami nazywane cytatami, są przede wszystkim lokalnym czynnikiem rankingowym SEO. Jednak wszystkie marki powinny przeprowadzać podstawową konfigurację i zarządzanie cytatami oraz:

  • Utwórz stronę Google Moja Firma.
  • Skonfiguruj profile biznesowe w branżowych witrynach katalogowych.
  • Upewnij się, że ich NAP (nazwa firmy, adres i numer telefonu) są konsekwentnie używane w profilach biznesowych.

Profil linków zwrotnych

Linki zwrotne to kolejny sygnał, który informuje wyszukiwarki, że witryna jest wiarygodna i autorytatywna. Liczba i jakość linków prowadzących do twojej strony to czynnik SEO poza stroną, który ma znaczący wpływ na Twoje rankingi wyszukiwania.

Linki zwrotne są często, obok treści, uważane za drugi najważniejszy czynnik rankingu SEO. Jeśli chcesz, aby Twoja witryna była w rankingu, potrzebujesz planu tworzenia wysokiej jakości linków zwrotnych do witryny za pomocą praktyk takich jak publikowanie gości , pozyskiwanie linków, cyfrowy PR i inne strategie budowania linków .

Przeczytaj również: Tani hosting? 8 powodów, dla których należy ich unikać

Wiek domeny

Ostateczny czynnik rankingowy może nie być czymś, co możesz kontrolować, ale warto o tym wspomnieć. Wiek domeny lub wiek twojej strony jest często uważany za czynnik rankingowy. Chociaż Google nie określa tego wyraźnie jako jednego z czynników rankingowych SEO, badania wykazały, że starsze domeny mają zwykle lepszą pozycję w rankingu .

Więc jeśli uruchomisz zupełnie nową witrynę, wiedz, że zajmie to trochę czasu, aby twoje działania czynników SEO zaczęły działać. Z czasem i nieustanną pracą SEO twoja witryna poprawi pozycję w wynikach wyszukiwania. Niestety nie stanie się to z dnia na dzień.

 

Są to jedne z podstawowych czynników rankingowych SEO. Czy znasz jeszcze inne?

Zostaw swój głos

Dodaj komentarz

Dodaj do kolekcji

Brak kolekcji

Tutaj znajdziesz wszystkie wcześniej stworzone kolekcje.