Jak chronić stronę przed karami od Google?

11 przykładów jak chronić stronę przed karami od Google
11 przykładów jak chronić stronę przed karami od Google

Kary Google mogą być kosztownym problemem. Usunięcie z wyników wyszukiwania może spowodować utratę ruchu, widoczność wyszukiwania i przychody. Aby pomóc chronić swoją witrynę przed nagłym i długotrwałym spadkiem wydajności, skorzystaj z tego przewodnika, aby dowiedzieć się, jakie kary obowiązują w Google, jak najszybszy sposób przeprowadzenia kontroli kar oraz jak odzyskać wykryte kary.

Co to jest kara Google?
Kara Google to działanie, które Google podejmuje wobec witryny, gdy stwierdzi że strony w witrynie są niezgodne ze wskazówkami jakościowymi dla webmasterów . Jeśli witryna otrzyma karę od Google, niektóre lub wszystkie jej strony nie pojawią się w wynikach wyszukiwania Google.

Kary Google są określane przez Google jako ręczne działania , chociaż wielu marketerów błędnie określa aktualizacje algorytmu jako rodzaj kary za wyszukiwanie.

Ręczne działania

Ręczne działania są podejmowane w witrynie, gdy weryfikator w Google stwierdzi, że co najmniej jedna strona w witrynie jest niezgodna z wytycznymi Google. Są to prawdziwe kary za wyszukiwanie, które mają na celu walkę z próbami manipulowania algorytmem wyszukiwania Google za pomocą taktyk black hat SEO .

Aktualizacje algorytmów zmieniają sposób pozycjonowania treści przez Google, co może powodować spadek rankingu witryny w wynikach wyszukiwania. Zdarzyło się to przede wszystkim podczas aktualizacji. Podczas gdy witryny mogą stracić widoczność w wynikach wyszukiwania podczas tych zmian, aktualizacje algorytmu nie są karami dla witryn. Wpływają jedynie na widoczność wyszukiwania, gdy zmieniają się czynniki rankingu.

W tym poście skupimy się na ręcznych karach Google, które można zidentyfikować i rozwiązać.

Czy moja witryna jest karana?

Google Search Console działa jako kontroler kar. Aby sprawdzić, czy zostały nałożone jakiekolwiek kary Google, wejdź na stronę Ręczne działania na swoim koncie Konsoli Google. Jeśli masz kary, zostaną one wymienione wraz ze stronami, których dotyczą. Jeśli nie masz kar Google, zobaczysz zielony znacznik wyboru.

ręczne-dzialania

Jak długo trwają kary Google?

Kara za ręczne działania Google może trwać, dopóki jej nie rozwiążesz. Możesz go usunąć, znajdując problem, naprawiając go, a następnie przesyłając prośbę o sprawdzenie za pomocą narzędzia Google. Gdy Google potwierdzi, że problem został rozwiązany, powiadomi Cię o rozwiązaniu.

11 kar Google, których należy unikać

Jeśli kontrola karna wykaże, że wystąpiły problemy w twojej stronie, Google wykrył jeden z następujących problemów.

Nienaturalne linki do twojej strony

Google znalazł wzorzec „nienaturalnych, sztucznych, zwodniczych lub manipulacyjnych” linków prowadzących do twojej strony. Ta kara za linki zwrotne Google jest często nakładana na strony, które kupują linki lub uczestniczą w schematach linków. Upewnij się, że rozumiesz rodzaje istniejących linków zwrotnych, w tym te, które pomogą Twojej witrynie i które mogą zaszkodzić (lub doprowadzić do kary Google). 

Nienaturalne linki z twojej strony

Google znalazł w twojej stronie „nienaturalne, sztuczne, zwodnicze lub manipulacyjne” linki wychodzące. Linki nie wydają się być dodane do celów redakcyjnych. Zamiast tego wydaje się, że są one dodawane wyłącznie w celu manipulowania rankingami wyszukiwania. Jak wspomniano powyżej, odpowiednie techniki linkowania wewnętrznego i zewnętrznego są kluczowe dla budowania autorytetu i silnego SEO. Ale jeśli linki nie zapewniają żadnej wartości ani nie próbują oszukać wyszukiwarek, Twoja witryna prawdopodobnie zostanie ukarana.

Cienkie treści o niewielkiej lub żadnej wartości dodanej

Google znalazł w twojej stronie strony o niskiej jakości lub płytkie. Wygląda na to, że strony zawierają automatycznie generowaną lub pobraną treść lub wydają się być niskiej jakości postami gości, stronami przejściowymi lub cienkimi stronami stowarzyszonymi. Misją Google jest dostarczanie najcenniejszej, odpowiedniej zawartości dla wyszukiwarek.

Wypychanie słów kluczowych

Google znalazł w twojej stronie strony, które wydają się używać upychania słów kluczowych . Strony, które używają upychania słów kluczowych, w nienaturalny sposób powtarzają to samo docelowe słowo kluczowe wiele razy, próbując uszeregować hasło. Słowo kluczowe jest używane nienaturalnie, bez kontekstu i niepotrzebnie na całej stronie. Jeśli twoja treść nie ma unikalnej wartości, jest zduplikowana lub zawiera słowa kluczowe i nie zawiera prawdziwych informacji, możesz być narażony na ryzyko nałożenia tej kary.

Ukryty tekst i linki

Google znalazł zwodniczy tekst i linki w twojej stronie. Obejmuje to używanie białego tekstu na białym tle, ukrywanie tekstu za obrazem, ustawianie rozmiaru czcionki na zero lub używanie CSS do umieszczania tekstu poza ekranem.

Maskowanie i podstępne przekierowania

Wykryliśmy, że Twoja witryna przedstawia różne treści lub adresy URL użytkownikom i wyszukiwarkom. Podstępne przekierowania kierują użytkowników na inną stronę niż ta, która jest wyświetlana Google. Treści wykorzystujące maskowanie prezentują inną kopię i obrazy użytkownikom niż wyszukiwarkom.

Podstępne przekierowania mobilne

Google znalazło wprowadzające w błąd przekierowania mobilne. Przekierowania mobilne powinny prowadzić użytkowników do strony dostosowanej do urządzeń mobilnych, która jest podobna do strony oryginalnej. Sneaky mobile przekierowuje użytkowników na stronę z treścią niezwiązaną z oryginałem.

Niezgodność treści AMP

Google znalazł strony AMP, które nie pasują do oryginalnej treści. Ogólnie strony AMP powinny być zgodne ze standardowymi wytycznymi wyszukiwania. Dodatkowe wytyczne stanowią, że użytkownicy powinni mieć możliwość oglądania tych samych treści i wykonywania tych samych lub podobnych działań na stronach AMP, co strona oryginalna. Treść niedopasowanych stron AMP różni się od oryginału. Celem wymuszania spójności treści między AMP a kanonicznymi adresami URL jest zapewnienie bezproblemowego i wartościowego doświadczenia użytkownika, bez przerw i zbędnych kroków.

Problem z danymi strukturalnymi

Google znalazł dane strukturalne lub znaczniki schematu, które wprowadzają w błąd lub manipulują. Dane strukturalne mogą zawierać treści, które są nieistotne lub niewidoczne dla użytkowników lub w inny sposób są sprzeczne z wytycznymi dotyczącymi danych strukturalnych . Poniżej znajduje się kilka konkretnych przykładów problemów z danymi strukturalnymi. Zobacz stronę pomocy technicznej Google, aby uzyskać pełną listę i opisy.

  • Treść na stronie różni się od uporządkowanych danych
  • W ukrytych treściach znaleziono uporządkowane dane
  • Określone typy danych naruszają wytyczne Google; są niepoprawne lub wprowadzają w błąd

Dowiedz się Jakie wybrać programy partnerskie? 11 sposobów promowania linków afiliacyjnych i zarabiania na blogu

Spam generowany przez użytkowników

Google znalazł w twojej stronie spam przesłany przez użytkowników. Spam użytkownika może zawierać komentarze i linki na forach iw sekcjach komentarzy. Może również obejmować pełne strony treści w witrynach, które umożliwiają użytkownikom tworzenie nowych stron.

Czysty spam

Wykryliśmy, że Twoja witryna wielokrotnie lub w rażący sposób narusza wytyczne dotyczące jakości. Witryna może zawierać wiele stron zawierających pobrane, wygenerowane automatycznie lub płytkie treści lub może angażować się w złośliwe zachowanie . Takie jak wyłudzanie informacji lub instalowanie wirusów, trojanów lub innego szkodliwego oprogramowania.

Odzyskiwanie kar Google: jak naprawiać i zapobiegać karom za wyszukiwanie

Wykonaj te trzy kroki, aby znaleźć i naprawić kary Google w swojej witrynie:

  1. Użyj Konsoli Google jako narzędzia do sprawdzania kar, aby zidentyfikować problematyczne strony i ich konkretne kary.
  2. Zaangażuj się w odzyskiwanie kary przez Google, wykonując zalecane działania w raporcie Ręczne działania Google i powyższe wskazówki.
  3. Prześlij prośbę o sprawdzenie za pomocą narzędzia Google do sprawdzania adresów URL.

Pierwszym krokiem w zapobieganiu karom Google jest uświadomienie sobie, co je powoduje. Czy ty również otrzymałeś karę od Google?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *